Helsingør ~ Cafémøde

Lokation
Café kagefryd

Kategori

Cafémøde om senfølger hos voksne efter seksuelle overgreb i barndommen

Onsdag d. 11. januar kl. 17.30 – 19.30 inviterer Spor i Helsingør til cafémøde på Café Kagefryd, Stengade 58 i Helsingør.

Det er gratis at deltage og alle interesserede over 18 år er velkomne.

Aftens oplægsholder er Emilie Klinge Albrectsen, som er psykologistuderende ved Københavns Universitet.

Oplægget handler om betydningen af intrafamiliære seksuelle overgreb (incest) og tager sit udgangspunkt i tre forskellige interviews med tre forskellige medlemmer af Landsforeningen Spor.

Emilie giver et oprids af en psykoanalytisk forståelse af seksuelle traumer, og ser på de seksuelle overgreb som et relationelt og udviklingsmæssigt traume med fokus på den kropslige forankring af traumet. Afslutningsvis kommer Emelie ind på den manglende forståelse af traumernes kompleksitet i behandlingsmæssige sammenhænge.

Selve oplægget varer ca. 60 min. hvorpå der vil være en kort pause. Efter pausen vil der være debat og mulighed for at stille uddybende spørgsmål.

Der vil være mulighed for at købe lidt godt at spise og drikke fra Café Kagefryds lækre sortiment under Cafémødet.

Cafémøder handler om…

– at komme et sted med ligesindede i en tryg og varm atmosfære
– at høre om andres terapeutiske rejse eller historie
– at lære af fagfolks viden
– at være i et miljø, hvor man kan være anonym og ikke skal præstere noget

Ideen med cafémøderne er både at formidle viden om senfølger og skabe netværk. På alle møder vil der være et oplæg, som omhandler senfølger på én eller anden måde. Det kan f.eks. være en person med senfølger, der fortæller om sin vej mod heling, eller det kan være en fagperson, der har erfaring med senfølger.

Efter oplægget vil der være en kort pause, hvor man evt. kan snakke lidt med de andre eller bare sidde og slappe af. Derefter er det tid til spørgsmål og debat om det pågældende emne. Det er ok, hvis man ikke har lyst til at sige noget, det er helt fint bare at sidde og lytte.

Skulle der være spørgsmål ang. cafémøderne, er man velkommen til at kontakte Pia Friis på: pia@gammel.landsforeningenspor.dk