Helsingør ~ Cafémøde nov.

Dato - 21.11.2022

Café kagefryd

Cafémøde om senfølger hos voksne efter seksuelle overgreb i barndommen

Mandag den 21. november kl. 17.30 – 19.30 inviterer Spor i Helsingør til cafémøde på Café Kagefryd, Stengade 58 i Helsingør. Alle over 18 år er velkomne.

Der vil være mulighed for at købe lidt godt at spise og drikke fra Café Kagefryds lækre sortiment under cafémødet.

Hvad er prisen for at bryde med sin familie? Hvad er prisen for at lade være?

Denne måneds oplægsholder er Meike. Med udgangspunkt i sin egen personlige historie, fortæller Meike om bruddet med sin familie, hvilken rolle hun spillede i familien, hvilke tanker og handlinger der førte til beslutningen om at bryde med familien, og ikke mindst hvilke konsekvenser det havde dengang såvel som nu.
Du kan allerede nu møde Meike på hendes personlige Facebook-blog Fra mørke til lys.

Cafémøder handler om…

– at komme et sted med ligesindede i en tryg og varm atmosfære
– at høre om andres terapeutiske rejse eller historie
– at lære af fagfolks viden
– at være i et miljø, hvor man kan være anonym og ikke skal præstere noget

Ideen med cafémøderne er både at formidle viden om senfølger og skabe netværk. På alle møder vil der være et oplæg, som omhandler senfølger på én eller anden måde. Det kan f.eks. være en person med senfølger, der fortæller om sin vej mod heling, eller det kan være en fagperson, der har erfaring med senfølger.

Efter oplægget vil der være en kort pause, hvor man evt. kan snakke lidt med de andre eller bare sidde og slappe af. Derefter er det tid til spørgsmål og debat om det pågældende emne. Det er ok, hvis man ikke har lyst til at sige noget, det er helt fint bare at sidde og lytte.

Skulle der være spørgsmål ang. cafémøderne, er man velkommen til at kontakte Pia Friis på: pia@gammel.landsforeningenspor.dk