Kroppen husker det, vi troede, vi havde glemt!

Dato/klokkeslæt
Dato - 12.11.2021

Lokation
Rønne Bibliotek

Sted: Rønne Bibliotek – Pingels Alle 1 – 3700 Rønne
Dato og tid: Fredag d. 12. november kl. 19-21

Få en forståelse af, hvordan svigt i barndommen kan føre til vanskeligheder i voksenlivet, samt et indblik i, hvordan healing og traumeterapi kan hjælpe til forløsning af de indre knudrede landskaber uden lange terapeutiske samtaler og medicin.

Fredag den 12. november kl. 19.00-21.00 vil healer og terapeut Lena Mie forsøge at give indblik i, hvordan healing og traumeterapi som redskab kan være med til at åbne op for grundlæggende forandringsprocesser. Du vil kunne høre om, hvordan dine egne ressourcer kan aktiveres og hvordan du kan åbne dig for dine potentialer; se og forstå sammenhænge, se nye muligheder og ikke mindst skabe lys i mørket. Dit lys.

Lena Mie vil fortælle om chok og traumer og om, hvordan det kan føre til udvikling af undgåelses- og overlevelsesstrategier. De kan sætte sig som symptomer i form af f.eks. angst, stress, depression, søvnbesvær, PTSD, samt mere fysisk låste tilstande i kroppen f.eks. i ryg, nakke og skuldre.

Lena Mie vil også fortælle om, hvordan svigt i barndommen ofte fører til indkodning af overlevelsesstrategier, som vi tager med os ind i voksenlivet. Det kan give udfordringer i forhold til bl.a. identitetsskabelse, grænsesætning og relationsdannelser. Det kan komplicere samspillet med vores omverden, for vi kan så inderligt ønske det anderledes, men ved ikke, hvad vi kan gøre ved det. Vi kan have en oplevelse af, at ”Sådan er det bare med mig!”

Måske kender du også til ulogiske reaktionsmønstre hos dig selv eller dine omgivelser? Måske er du udfordret på at skabe og blive i nære relationer? Måske oplever du vanskeligheder med at mærke dig selv og hvem du egentlig er? Måske oplever du, at det kan være svært eller angstprovokerende at give udtryk for dine behov? Måske har du svært ved at mærke, hvor dine grænser går, før det er for sent. Måske er det meget svært at få sagt til og fra?

Ovenstående er eksempler på personlige udfordringer i voksenlivet, der med stor sandsynlighed kan føres tilbage til traumatiserende hændelser i barndommen, som har sat sig fast og skabt skrøbelige tilstande fysisk og eller psykisk. Det ligger alt sammen i kroppen. Kroppen husker!

Gennem kroppens sansninger og fornemmelser, samt med forståelse af nervesystemets instinktive kamp/flugt/frys-reaktioner, kan det rystede eller låste nervesystem finde ro og genskabe flow. Dermed opnås en friere og mere afbalanceret tilstand fysisk, psykisk og følelsesmæssigt, som kan bane vejen for en større personlig frihed og forståelse af, hvem du egentlig er. Sidst men ikke mindst, kan det føre til mere overskud til at leve og ikke bare overleve.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål efter foredraget.

Lena Mie er uddannet ergoterapeut, chok- og traumeterapeut, healer og clairvoyant og har arbejdet med dette gennem ca. 15 år. Du kan læse mere på hendes hjemmeside www.lenamie.dk.