Foredrag i Randers Satelitten

Dato - 26.09.2019

Psykiatriens Hus, Randers

Randers satellitten er en del af lokalforeningen Midtjysk Spor, som er hjemmehørende i Århus. Vores hovedorganisation er Landsforeningen Spor. Randers satellitten bliver dog et selvstændigt tilbud i RANDERS BY – for at skabe synliggørelse omkring senfølger efter seksuelle overgreb i barndom og ungdom og for at skabe netværk og fællesskab blandt voksne senfølgeramte.

Lige nu er vi godt i gang med forberedelserne til opstarten sidst i september 2019.Vi holder møder og danner netværk med forskellige organisationer her i Randers, og er imponerede over og glade for al den hjælp, der er at trække på her i byen.

Randers satellitten bliver et tilbud med foredrag og blandede aktiviteter, så som walk and talk, samværshygge, cafébesøg m.m. Vi starter op med foredrag torsdag d. 26. september 2019 kl. 18.30-20.30 på PSYKIATRIENS HUS, Gl. Hadsundvej 3, Randers.

Titlen på foredraget er ‘Den usynlige ensomhed’. Det er en personlig beretning om, hvordan senfølger efter seksuelle overgreb skaber isolation og ensomhed bag facaden.

Alle foredrag vil være åben for enhver, der har interesse i at vide mere om senfølger efter seksuelle overgreb i barndom og ungdom. Både senfølgeramte, pårørende og fagfolk er velkomne til disse aftner.

Endvidere tilbyder vi samvær KUN for voksne senfølgeramte for at skabe netværk og fællesskab. Her bliver det første møde torsdag d. 28. november kl. 18.30-20.45, hvor vi over en forhåbentlig god snak vil julehygge med klippe/klistre, kaffe/the og godter. Dette tilbud foregår på FRIVILLIGVÆRKET, Kirketorvet 2A, Randers. Der er indgang gennem porten til nr. 4. Alle foredragsaftner vil således foregå på Psykiatriens Hus, og alle samværstilbud vil foregå på Frivilligværket.

Vi glæder os til at komme i gang og være med til at skabe et tilbud til senfølgeramte i Randers. Noget der hidtil har manglet i kommunen. Så sæt kryds i kalenderen og mød op, hvis du synes, dette tilbud kunne være interessant for dig.