Foredrag om senfølger efter seksuelle overgreb

Dato - 26.02.2020

Tingstedet, Søndersø Rådhus

Senfølger er de fysiske, psykiske, følelsesmæssige og sociale konsekvenser af seksuelle overgreb i barndommen og ungdommen.

Helle Cleo Borrowmann er formand for Landsforeningen Spor for senfølgeramte voksne. Hun vil fortælle om, hvordan man kan arbejde med senfølger af seksuelle overgreb, hvor selvskade ofte ses som en mestringsstrategi. Foreningen Spor arbejder bl.a. for at sammenhængen mellem traumer i barndommen og konsekvenserne i voksenlivet synliggøres og anerkendes.

Der vil være en personlig beretning af Mette Wolfram fra Spor, der har oplevet seksuelle overgreb og svigt i sin barndom, hvilket har haft store konsekvenser for hendes liv. Hun har oplevet meget svære senfølger, som hun i en periode har forsøgt at mestre med selvskade. Hun har i de senere år fået behandling i psykiatrien og har nu håb om at blive helt rask. Hun vil fortælle om sine oplevelser, om selvskadens ”logik” og om betydningen af at blive behandlet som menneske frem for diagnose.

OBS: Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig via billetlinket eller telefon 99 44 45 46.. Der er et begrænset antal pladser.

Evt. henvendeler rettes til PsykInfo Region Syddanmark, tlf. 9944 4546, da det er dem der er arrangører.