Oplæg om TraumeBevidst Tilgang (TBT) – Århus

Dato - 13.11.2020

Frivilligcenter Århus

Offentligt arrangement af Efter-Synlighedsdags-netværket i Aarhus.

Tid: Fredag den 13. november kl.10.30 – 13.30
Sted: Frivilligcenter Aarhus på Sønder Alle 33, Aarhus C (lige ved rutebilstationen)
I kældercaféen

TraumeBevidst Tilgang (TBT)
Fra “Hvad er der galt med dig” til “Hvad er der sket for dig”

Helle Cleo Borrowman, formand for Landsforeningen Spor og medlem af TBT-Centrets netværk, vil i oplægget fortælle om TBT og hvorfor tilgangen er interessant i en dansk kontekst.

Når man i sundhedsvæsnet og det sociale hjælpe apparat møder voksne med psykisk sygdom, misbrug, langtidsledighed, manglende forældreevne, selvskade, selvmordstanker/-forsøg eller omfattende sociale problemer, møder man ofte mennesker, der lever med konsekvenserne af barndomstraumer.

I dag behandles symptomerne oftest løsrevet fra problemets kerne – f.eks. barndommen eller ungdommens seksuelle overgreb – hvilket kan føre til tiltag, der enten ingen effekt har, eller som i værste fald fører til fejlbehandling.

Med en TraumeBevidst Tilgang anerkendes traumers udbredelse og man arbejder ud fra viden om traumers effekt på individer, familier, systemer og organisationer, triggere og retraumatisering.

På grund af Corona restriktionerne er der kun plads til 17 deltagere. Man bærer mundbind / visir, undtagen når man sidder ned (med mindre man er undtaget for brug).
Kontaktpersoner: Carsten & Jeanne fra Midtjysk Spor. Mobil: 20806900.
Forudbestilling af pladser er mulig via SMS på 20806900 mærket: TBT og navn.
I tilfælde af, at alle pladser er besat meldes dette ud.