Synlighedsdagen 2015

Klumme sept. 2015

I denne måned står nyhedsbrevet i Synlighedsdagens tegn. I alle byer – København, Aarhus, Odense, Aalborg, Kolding, Aabenraa og Næstved – er der blevet sammensat spændende programmer. I 5 af de 7 byer står der Spor-folk bag arrangementerne. Så stort tak til Nordjysk Spor, Sønderjysk Spor og frivillige i Landsforeningen, som har lagt så mange kræfter i arrangementerne.

De af Jer, der er blevet medlem af foreningen efter 2011, ved måske ikke, at Spor indtil generalforsamlingen i 2011 hed Synlighedsdagen. Ved den stiftende generalforsamling i 2008 tog foreningen navn efter temadagen, fordi foreningens eneste formål var at synliggøre senfølger af seksuelle overgreb ved at føre Synlighedsdagen i København videre og bringe den ud i flere byer. Så Synlighedsdagen er vores flagskib, selvom der er kommet mange flere arrangementer og aktiviteter til med årene.

Vi håber, at mange af Jer vil deltage i en temadag et sted i landet. Vi ved godt, at det kan være en stor overvindelse at komme første gang og at det slet ikke er noget for alle! Vi, der har arrangeret Synlighedsdagen i år, har selv engang måtte tage mod til os og deltage for første gang. Det kan være rart at vide, at man kan komme og gå som man vil gennem dagen. Kom til ét eller to oplæg – eller bliv der hele dagen. Det vigtigste er at mærke efter, hvad der er godt og rigtigt for én selv.

Her er en oversigt over alle programmerne.

Link til hele nyhedsbrevet.